fredag 14 januari 2011

En beundransvärt insats

Under julledigheten hade man chansen att surfa runt lite... Då såg jag att en av mina gamla spelare Helga Karlsson ( Falun 05-06 ) skulle börja blogga på Innebandymagazinet... Jag gick in och blev väldigt berörd... se länk http://blogg.innebandymagazinet.se/helgakarlsson/

Jag kände igen mig i maktlösheten.... Det finns skillnader... för Helgas syster hade det hänt och det var akut direkt... Pappas cancer hade han ju först kämpat ner ( prostatan ) men sen hade någon enda cancer cell spridit sig till resten av kroppen... Han gick på behandling MEN det syntes inte han var ju som vanligt... Men på slutet gick det fort och man kände sig precis som Helga totalt maktlös.... Den andra skillnaden är att Anna har fått/kämpat sig till en andra chans... Så läs Helgas brev och bli inspirerade...

Man kan hantera kritiska situtioner på olika sätt.. Helgas sätt berör mig BIG TIME.... Hon har VALT att göra NÅT... Jag kan bara hoppas att jag nån gång får energi att göra " THE HELGA WAY" och starta en insamling till Cancerfonden...

Några dagar senare åker jag för att titta på Storvreta - Warberg... När jag ska gå å sätta mig vem sitter inte där direkt framför mig...?? Jo Helga.. Hon var där för insamlingen... Hade inte träffat Helga på några år.. Vi prata en liten stund men det fanns mycket jag velat sagt som jag missa i villervallan.... Jag får säga det här istället

JAG BEUNDRAR DEN ENERGI OCH DEN INSATS DU GÖR...

Jag hoppas verkligen det går bra för ANNA och att insamlingen blir framgångsrik och kan hjälpa många andra ochså som blivit eller kommer bli drabbade....

Så till ALLA mina ev. läsare ber jag er allra ödmjukast om ett bidrag till Helgas insamling... HUR DU GÖR??

SMS:a Helga till 72930 för att skänka 100 kr till Hjärnfonden

Perfekt uppladdning inför kvällens fajt... Att bli påmind om att det bara är en lek.... Om än, en väldigt viktig lek....

Over and out...

ALLEZ Mister Engblom.... ps. SMS på nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar