torsdag 8 april 2010

IDIOTI kan ge sig uttryck i många skepnader...

Denna vecka har varit intressant på många olika sätt... Har träffat på 2 helt olika personer som på varsitt sätt gett Idiotin ett ansikte...

Den ena rollen har jag nog själv iträtt på planen nån gång... De var under gårdagens träningsmatch som en av motståndarnas spelare visa att insikt om sig själv är en svår bit... Det var en sådär match rent spelmässigt... mycket hugg och slag och lite allmänt grisig.. Vi dansa med och var som sagt inga änglar själva... men de var vi medvetna om..

Inför 3 tyckte jag att de gått lite väl långt från båda håll... vem som sen börjat de hela beror ju på vem man pratar med.. Men vare se man börjat eller dansat med så har ju båda lagen ett ansvar.. går fram till domaren och säger att han kanske ska lägga ribban lite lägre för att BÅDA lagen håller på och jag ska ta ansvar för mina grabbar.. ( ville heller inte ha nån spelare skadad inför kvalet..)

då dyker han upp neandertalaren årsmodell 2010... de är bara vi som spelar fult och om dom gör nåt så beror de bara på oss... osv..( läs allmänt korkad..) känner att jag orkar inte sänka mig till hans nivå utan säger till domarn att ja tar mina grabbar och går därifrån... tycker jag är riktigt duktig... hör hur han fortsätter älta bakom ryggen... och nånstans här är jag är jag på väg att sänka mig..... lyfter handen och gör bla bla tecknet bakåt medans jag går tillbaka till omklädninsrummet.. sen när jag kommer ikapp grabbarna... då har jag ramlat rakt ner i källarn... - faan va ja skulle vilja spela och ta den där dumma j*v*ln, den som plockar nr:: får en guldstjärna...

men sen visar jag att jag har vuxit som människa... släpper de hela... fokuserar på matchen ger direktiv ändrar lite.. de står 4-4 inför tredje... några minuter in på 3e står det 8-4 till oss varav ett mål i PP ( gissa vem som satt utvisad..) som ja skrev i tidigare inlägg... de vimmlar av mentala kamper under en match.. de gäller att vinna dom.. här nöjd med både min OCH grabbarnas insats...

Den största idiotin denna vecka har jag mött på diverse möten.. har på ett möte framfört ett förslag som alla säger att dom gillar.... nå nytt lite nyskapande... känner dock att en del sitter med egna agender och inte ser till helheten... lite jag jag jag istället för vi vi vi... har ett nytt möte där det lyser igenom med all oönskad tydlighet att det är jag istället för VI..


Nu vill ja betona att de ÄR bra med olika uppfattningar och om man kan föra diskutionen på ett konstruktivt sätt så blir det bra oavsett vilket beslut de blir... har heller inga problem med att få "mitt" förslag nerröstat... men när man sänker sig till nivå där man ger sig på privata saker som fortfarande är jävligt jobbiga för en... då försvinner respekten för den person väldigt fort... folk som var med har sagt : hur kunde du hålla dig?? tja om jag skulle ha sänkt mig till den personens nivå hade varit en större förlust för mig som människa.. var det nåt pappa lärde mig så ( som jag inte alltid klarat) så var det att personer som bara tar energi och som ligger på en låg nivå ska man bara välja bort och INTE sänka sig till samma nivå..

I ett meningutbyte är det ochså viktigt att skilja på sak och person.... men men är nöjd över att jag visat både mig själv och andra att jag tagit stora kliv som människa... inte alltid lätt när det finns nåt som heter adrenalin...

Så säg vad du tycker men tänk på vad du säger.....

Simma lugnt

allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar