måndag 26 september 2011

Innebandy

Igår var jag till storstan ( el stockholmo ) för lite Innebandy mellan AIK - Storvreta...

Vi skulle åka kl halv ett för att vi skulle fixa lite i stan å hämta upp Ludde i vendel... Nu kom vi inte iväg förrän kvart över ett då vi  fika med vår målare Johnny som vi tyvärr smittat med förkylning och var tvugna att skicka hem... Han är så snäll att han vill fixa klart trots att han har feber... Han är vår klippa i allt just nu... 

Sen åker vi till Vendel med kläder till Ludde.. Tyvärr så har vi tagit fel byxor så vi får åka hem till Örban igen innan färden äntligen går mot Solna hallen... Uppsala stoppet slopas... I Stockholm väntar Mange Carro å Felix... Vi letar upp en Thai restaurang  för lite mat innan fajten...  Riktigt gott var det men det drog ut lite på tiden så vi får fixa med oss efterrätten till Solna hallen.. Jag går före för att hämta ut biljetterna som Mika P har fixat ( STORT TACK ) +  ett litet kort till VIP en... Sen kommer Gumman med Efterrätterna... Det är klart underskattat att äta friterad banan med glass till en Innebandymatch...

Jag hade ju i FB skrivit ihop några fajter i fajten... Ska här skriva vilka jag tycker vann fajterna...

Mika P -  Brolle    Vinnare  Mika P... trots vreta vinst... Brolle är en riktigt slug taktiker men jag ger segern till Mika pga att Brolle har ett inoljat maskineri och behövde väl inte ta fram sitt största trollspö... Medans Mika coachar och ändrar och verkligen försöker få ut det mesta av manskapet och hänger någorlunda med trots att hans 1 lina sviker...

Mika K - Kj Nilsson    VINNARE  Mika K.... gör ingen jätte match men som han sa själv efter matchen tillräckligt stabilt och gör 3 poäng ändå...  mot en KJ Nilsson som iofs var bäst av dom 2NILSSON men som måste upp ordentligt i fas om AIK ska kunna rubba Vreta....

Stenberg - K Nilsson   Vinnare Stenberg knappt tycker båda var riktigt bleka... Stenberg har varit sjuk på försäsongen och ligger efter med träningen... Men han kommer.. Det är inte nu han ska vara som bäst... Kim tycker jag dock var riktigt blek... wake up pre season is OVER....

Klintsten - Jansson  Vinnare Klintsten.... Ingen gör en bra match men Viktor bättre ändå... Hannes 7-5 mål ska Patrik ta....

Mattias - Kevin L-A   Vinnare Kevin.... Fortsätter han så här blir han årets rookie....  Matte var verkligen inte dålig men Kevin 2 mål och att han spela både back å mittfältare med bravur... Hans defensiv var bättre än jag trodde men den kan bli ännu bättre....

AIK hade problem med Vretas långa diagonal...  Alla som tror att Hannes bara kan skjuta vet inte riktigt hans kvaliter... Han är riktigt bra på att ticka in bollar på ett på bortre ytan ochså...
Det är roligt att se Vretas första lina... så inoljad och med så många verktyg... Men nackdelen är att Vreta är lite för beronde av den...

Golvet var väl inte till någons fördel... Det märktes att det är många nya i AIK  då dom inte riktigt lärt sig bemästra golvet...  Men det blir bättre med tiden... Jag tycker dock att AIK ligger längre fram än jag trodde dom skulle vi denna tidpunkt... 5-7 mot Vreta med Bengtsson å Sinerius borta och  "the Nilsson" inte i fas är okej...

AIK VIPen får 4 gnagare av 5 möjliga... Trevlig lokal med trevlig personal och god mat och dryck... Tänkte nästan behålla kortet men med viss vånda lämna jag tillbaka det..

ÅÅÅÅ Tänk att jag fick se Mika P i kostym på en innebandymatch...    STEK.... ;)

Plocka svamp i helgen.... kul och avslappnande....

11 rätt på stryktipset i helgen  INGEN UTDELNING...  HM...

en LÖVBLÅS är klart underskattad vid svampplockning...

Spurs har fått upp ångan äntligen...

Ludde har fått en fototapet  2.10 x 1.80 i svartvitt på WHITE HART LANE...    E ja avundsjuk.... OOO JA....

faan va bra dom rullar boll TÖFF svart  Ungdom på träningen.... blir en kul säsong....

Titta på Sirius - Falun på webben... OJ OJ OJ... Enström - Carlström - Adriansson... Lekstuga AB...  Adriansson hade jag på Lugnet gymnasiet när jag träna IBF...  Han hade lekstuga där med... Imponerande att ha det i SSL ochså....  Men FAAAAAAN va bleka Sirius black... Dom var blekare än deras bortaställ...

Nej   Gonatt Sverige  var ni än är....

Over and Out  Allez  Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar