onsdag 21 september 2011

De börjar ordna sig...

Efter att bott i ett rum på 20 kvadrat där ca 30 % av rummet tas upp av kartonger resten i princip av 3 sängar och delat rummet med 3 andra i några veckor så började energin ta slut... Om man på detta lägger att man rivit huset i 1,5 månad.. Flyttat ut och städat ur lägenheten börjat jobba med ett schema som spretar, fått ännu fler elever till innebandyprofilen ( jävligt roligt mest) men åså mer jobb, börjat träna ett nytt lag, viss svårighet med anpassningen till nya situationer för en del, tagit 1000 beslut om huset, oron för hur det kommer att bli, tottenhams katastrof start... Så förstår ja att kroppen till slut inte orka stå emot bacillerna och man blev sjuk...

Men efter regn kommer alltid solsken...

Det är nu bara 4 golv som ska fixas (slippade men ska behandlas), lite klinker i köket, dra el i köket till fläkt side by side, dra vatten till side by side, fixa fläkten,  sätta dit elementen på övervåningen, fixa vatten rör i badrummet till toa handfat och dusch.., sätta dit toalett, duschväggar, handfat, fläkt, sätta dit nya stamrör, tapetsera 3 sovrum, måla kökstaket och halltaket, dra igång pellets brännaren...    SEN e etapp 1 klar...

Etapp 2 blir fixa matsal och vardagsrum, dra resterande ny el på nedervåvningen, fixa övre å undre hallen, tvättstugan, farstun, Lilla toan...

Etapp 3 Vinden, Uterummet, Snickarrummet,

Etapp 4 Fasaden, Trädgårn...

Et.... OSV...

Förstå mig rätt energin är på väg tillbaka.. när man ändå börjar se slutet i tunneln 1,  Jag trivs fantastiskt bra i huset.. DET är ett magnifikt hus...

Jag får även energi av Innebandyprofilen och av den nya satsning vi gör i TÖFF Innebandy Ungdom se länk
  http://www.laget.se/toffungdom/dokument/302137/[27105]302137.ppt

Kanske lite kontoversiell för en del... Men helt rätt väg att gå tycker jag...  Tycker grabbarna svarar upp fantastiskt när dom ibland för en del får möta spelare som är 2-4 år äldre... Men det är en utmaning dom verkligen står upp och både tar och klarar av...

Jag tror verkligen på att mer gå till Individuell utveckling även inom lagidrott... Att på små orter kolla mer på kunnande än stirra sig blind på ålder... Alla är olika och utvecklas olika fort och vid olika tidpunkter... Låt alla vara med och utvecklas i deras egen takt. Det är väl det som är tjusningen med att vara ledare att få alla att utvecklas till att bli så bra som möjligt efter deras  förutsättningar och ambitioner oavsett om dom vill/blir Div 7 spelare, Domare, Ledare eller SSL spelare...

Apråpå SSL så starta den igår med Helsingborg - Pixbo... slötitta på den på Svenska spel webb-tv..( jo när ja e sjuk orkar inte ens jag ha fokus fast de e innebandy eller Tottenham..) 6-5 till H-borg efter för.l  Runnestig och L.Norgren hetast... nåt säger mig dock att Linus kommer imponera mest av dessa 2 när säsongen summeras...

Damerna börjar ochså snart och hade det inte varit för huset så hade man kanske stått i båset för ett av lagen...  Nu vann huset, får se vad som händer i framtiden...

Apråpå SSL å ELITSERIEN så var jag på bröllop i Falun för nån helg sedan.. Nämligen mellan Cissi Hast och Christian Wagneryd... Vansinnigt trevligt bröllop där jag höll ett litet tal bland många andra.. Kan nog påstå att det var förbannat bra klass på talen... Mitt egna??  de får andra avgöra... är inte helt nöjd missa några saker..  Vad jag sa...?? De stannar där..  De var min lilla gåva till det underbara brudparet... 2 fantastiska människor... Men kan avslöja att Robert Broberg fanns med...

Träffade en del gamla spelare Emma L, Karin H och Malin D bl.a..   Andra kända plast spelare Nisse Johansson, M.Carlgren, M.Norell m.fl

Pratade även med min gamla tränarkollega å käpphäst Kimmy Dalbjer... Kan väl härmed meddela rent officiellt att stridsyxan är nergrävd ( om den nu varit uppgrävd ) Det fanns saker vi defenitivt hade kunnat göra bättre och vissa saker vi inte kunde råda över...  Så blir det när man sätter ihop 2 ALFA hanar med en väldigt otydlig arbets och rollbeskrivning...

Det är en sak som jag är jävligt nyfiken på idag.... Står Mika P i kostym i AIKs bås ikväll... Vet vad han sa om denna sak för 5-6 år sen när jag stog i kostym på Falun Dam s matcher... Men ingen e sämre att man kan ändra sig... Ja menar vad var oddsen på att Mika SKULLE stå i AIKs bås överhuvudtaget för 5 år sen..

Det som är skönt med utveckling vare sig den är påtvingad, framlockad, för ung eller gammal snabb eller långsam..... ALL utveckling är bra...

I mitt fall får du stå i vad faan som helst Mika jag önskar dig lycka till och håller för första gången tummarna för AIK Innebandy... Utveckling så säg.. ;)

Sen vill jag bara säga att jag  VAR och ÄR en bättre tränare än Kimmy alla dar i veckan 24/7...  så var det sagt... Det tyckte jag då och det gör jag än...  Men jag tycker om Kimmy ändå, för han har sagt det finaste jag hört i ett innebandyhotellrum ( NEJ inte till mig ;) )  men Kimmy bli inte sur nu, låt yxan vara nergrävd, vi har ett gemensamt mål... Vi måste hålla orienteran kort...

  JAG är BÄTTRE bara

Nu ska jag sova lite... Ni ska bara veta hur det känns när en kille e förkyld...

Over and Out  Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar