onsdag 31 mars 2010

Tierps Kommun-- Här är allt möjligt--

Kan bara inte låta bli... Tierps Kommun Här är allt möjligt i negativ bemärkelse.....

jag betalar skatt de är mina pengar jag gillar inte hur ni använder dom....

Tierps kommun slösar en jävla massa pengar på tv-radio-bio reklam... dom har ju sagt att det inte är mycket pengar vilket är ett jävla skitsnack... när dom sponsrade Parlamentet för några år sedan fick jag nog... jag ringde tv4 låsades att jag hade ett företag och ville köpa reklam till nästa helg då Björn Gustavsson skulle vara med ( detta var efter hans succe i melodifestivalen) han var perfekt för den målgrupp vi var nischade för... ni vet prata kan jag...

jag fick till svar att man var tvungen att köpa hela säsongen 12 program tierps kommun logan innan och efter programmet... dvs 12*2 = 24 ggr för 850 000 kr... ( för övrigt lets dance, idol kosta 3 miljoner så tack gode gud att ni inte köpte det,, söndags filmen 1,5 milj..) sen är det alla jävla fågelkvitter, osv som jämt körs... alltså tv4 är ett vinstdrivande företag... så kom inte å säg att ni får mängd rabatt... tv 4 skiter fullständigt i tierps kommun.... detta kostar multi.... sen har vi all radio reklam...

och sen de värsta av allt... bio reklam.... men va faaan man ska gå och titta på en bra film så får man se sin hemkommuns jävla tönt reklam.... man skäms.... allvarligt talat tror ni att nån går på bio ser reklamen och helt plötslig bestämmer sig där på bion... faan de e i tierp vi ska bo t.. lägg ner....

nästa slöseri... detta jävla badhus....20-25 milj som sen blir 35 som just nu ligger på 45... vill faan inte se slutnotan...

vad vill jag att vi gör av pengarna då JO ... har ni jultomtar i kommunhuset hört talas om nåt som heter BARNOMSORG OCH ÄLDEROMSORG.... Den generation som byggt upp detta lands gamla välfärd och ska nu välförtjänt få ta del av det.... hur i helvete behandlar vi dom.... de e inte fel på personalen dom gör i många fall ett jätte jobb men dom får inte rätt resurser... BEDRÖVLIGT JAG SKÄMS...

Sen nästa svek... BARNEN... dom som ska ta hand om oss sen.... det finns en massa ungar idag som behöver stöd av en massa olika skäl och det finns inte resurser..... Säg vad faan som helst men inte att det inte finns resurser.... ni har dom men ni lägger dom på reklam och ett jävla badhus... Dessa 2 områden får i mitt tycke kosta kosta vad de vill... klart vi ska koll på utgifterna....men om ett barn behöver assistent, hjälpmedel eller vad de nu är.. så måste vi ge dom det som behövs för att ge dom den start i livet dom förtjänar... jag förstår inte hur man kan misshandla vår framtid på detta sätt... det behövs personal, människor som vägleder dom.. special pedagoger, special lärare, assistenter osv. visst de läggs pengar på hjälpmedel, men en dator kan inte få en otrygg och osäkert barn att känna trygg... en dator kan inte få ett barn med speciella behov att bli funktionell..... en vuxen kan ge barnen en trygghet och ett stöd som gör att barnen tar steg i sin egen utveckling....

SÅ SNÄLLA LÄGG NER REKLAMEN OCH SATSA PÅ PERSONAL....och hjälpmedel.... OCH VISA ATT I TIERPS KOMMUN TAR VI HAND OM VARANDRA.... Då visar ni att HÄR ÄR ALLT MÖJLIGT.... och då kommer folk vilja flytta till Tierps kommun... inte som nu att ni lockar dom med dyr reklam...

en sak till nu ska tierparna få ett badhus att bada och bli rena och fina i... men vårat skit vatten får ni ochså.... ni kan behålla båda sakerna....


Zlatan 2mål tack för showen....

uppdatering förkylningen::. jo det fortsätter rinna i snoken är duktig och spolar ner snorpapprena till Tierp... håll till godo..

Innebandy med tjejerna imorgon... få se om vi kan vinna där med...

m snorig h allez engblom

2 kommentarer:

  1. BRAVO TOBBE!
    Härligt med uppriktiga åsikter och underbart med folk som REAGERAR.
    Hoppas det känns bättre nu när flitens penna fått utlopp :)
    Kram på dig.
    Marlene Wiklund

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmmmmmmmm.................Bibbi

    SvaraRadera