måndag 6 september 2010

Brännboll

hm har faktiskt lite tid över innan kvälls träningen...

är helt slut efter Lördagen.. Det var den STORA brännbolls festen en tradition i Örbyhus som funnits i tjaa 25 år ?? rätta mig gärna nån som vet.. Det är 8 lag som gör upp om segern...

har varit med i 5 år och spelat 4 finaler och har 2 vinster.. I år blev det en andra plats igen... Vinnare i år Korparna !!! Efter det är det enskilda lagfester innan alla beger sig ut till Golfklubben och Banketten.... Middag och allmän trivsel... Sen Dans.. Faan va roligt de är att dansa.. Dansa som en galning i början.. sen hade jag en dipp å ville åka hem men frun släppa !? mig till baren några shots å sen var man Travolta igen...

Sen kommer hemgången alla hem på cykel i mörkret lite lätt runda under fötterna... Att de inte händer mer olyckor är ett under...

Själv ska vi på efterfest... nånstans under vägen tappar vi bort värdparet... Björn ringer till Mannen som tydligen cyklat ner i diket och somnat....!!?? hur fin e inte den... Han väcks av samtalet och färden går vidare..
jag leker inbrottstjuv och tar mig in med 5 andra... Spotifyn slås på.. " Hey mister dj " sent om sider kommer värdparet hem medans vi poppar för fullt.. de bjuds på lite mat och nu dansbandsmusik .... nånstans vid halv fem får gumman och jag nog.. det är ett något slitet par dan efter.. inte många knop igår..

Det var fantastiskt rolig dag dock.. Några reflektioner bara.. gatulysen ut till slottet ett måste.. Om du somnar i diket.. HA mobilen på... Sen tycker jag det är tråkigt att vissa lag " tvingar " sina tjejer att slå med såna restrektioner för att inte ge bort lyror.. vi försöker säga åt våra med.. men händer de så händer de.. de är inget VM så låt alla slå som dom vill... ATT VÅGA ÄR ATT GÖRA...

Annars har vi spelat första t- matchen mot Älvkarleby Div 4 vinst 4-3 låg under med 0-2 inför sista.. då mitt 6 punktsprogram för tredje och vårat slit på försäsongen ger utslag.. Vi gör 4 snabba och vänder matchen.. Sista 4 minuterna hittar dock domarna pipan och dömer 4 utvisningar Vi dödar vår 3 utvisning för dagen.. Men när vi får spela 3-5 så släpper vi in ett mål med 2 sekunder kvar.. surt sa räven..

Annars en match med mersmak... Några taktiska grejor som vi ska gå igenom på träningen idag... Blir en lågintensiv träning först med speltaktiska... Och sen lite härlig måndags fys....

Sen träning kommer hemsent.... Behöver sova efter helgen... får vänta med de...

imorgon landslaget igen.. de nya underbara att våga är att göra landslaget...

Nu ska jag vila... läsa om Wernbloom i offside...

Hm verkar som man får stå ut med idioterna i Alliansen i 4 år till..

over and out..

allez Mister Engblom " the special one "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar