måndag 13 september 2010

bYGGLOV Å aLLIANSEN

Jaha då var det dags igen.. Pappa finns ju med en varje dag.. Ibland mer och vissa dagar mindre.
Titta på ett gammalt avsnitt av BYGGLOV.. Ett Bollnäs par som får sin stuga ompysslat..

Men som i många familjer fanns det tråkigheter.. Pappan till Mannen i paret hade blivit sjuk och dom hade på 3 år inte hunnit så mycket med renoveringen då omvårdnanden tog tid och energi

Nu fick dom huset fixat.. Men det sista som visas och hörs.. Mannen säger att skulle va roligt att ta hit pappa.. och sen En minnesbild.. Sen e de kört... Tankar å tårar och en längtan efter pappa...

Han hann nog aldrig se huset färdigt Pappa hann bara komma till min nuvarande lägenheten 1 gång och då kanske 20 min innan han inte orka mer och behövde åka hem.. TROTS DET ville man inte fatta att det INTE är bra.. Man lever hela tiden på hoppet, de ska lösa sig.. Dét är väl bra på ett sätt, men de gör ochså att du skjuter upp saker för det hinner vi med sen...

CARPE DIEM fånga dagen... Gör saker med dina älskade nu.. Imorgon kan det va försent.. Hur det känns efteråt om du inte gjort saker... är ingen känsla jag skulle ge till nån annan inte ens min värsta fiende..

Så som sagt ta hand om er, ta hand om varann.

Ja vad säger man... ett gammalt avsnitt av BYGGLOV och man sitter där med näsduk.. Manligt?? Ja i min värld.. Det är manligt att visa känslor...

Som tur e kommer den där jävla alliansen till min räddning.. Reklam med Maud Olofson så försvinner det ledsna och en ILSKA kommer upp... FAAN va ja h... dom där...

Nu räcker det.... Ni har haft era 15 minuter.. Nu ska ni bort...

Tyvärr så verkar SVENSKA folket mera tänka med plånboken är HJÄRTAT..
Tyvärr så är det så att tänker man inte med Hjärtat kommer det till slut svida i plånboken

Nu träning Avslut å Uppspel på tapeten...

over and out
ALLEZ Mister Engblom " the special one"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar