måndag 22 november 2010

Musik... å lite innebandy

Ibland blir man alldeles rörd över hur många duktiga sångerskor-artister vi har i detta land...

Robyn - Helene S - September - Tove S - Victoria T - Melissa H - Sarah DF osv.. de bara kryllar av dom

Idag hade vi på musiken vikarie av en annan duktig sångerska.. Ida Wiklund..
Jag vikariera för Idas klass när hon gick i fyran för ... en del år sen... Kul att se hur duktig hon blivit... Det har jag ju sett live och hört på radio osv. Hon sjöng några låtar och så tysta som eleverna var då... de har jag nog aldrig sett dom..
Sen blev det autografskrivning AB..

Hon kommer gå långt den jäntan... ( de e jag nog inte den första eller sista som insett.. )

VM-truppen uttagen.. HM..... känner tyvärr inte att Finnarna blivit mindre favoriter.. Kanske just de som är räddningen... Men känner att va faan e de det bästa vi kan ställa upp med.. dom har haft 2 år på sig att bygga ett lag... visst jag har 13 av 20 i mittlag ( se tidigare inlägg ) men bland resterande 7 finns det ett par stora ?? En spelare verkar vara med för att han e duktig på springa beep test.. Visst många matcher på kort tid kräver väldigt bra fysik...

Men Innebandy VM är Innebandy VM.. inte terräng VM. .. Innebandy är först å främst en bollsport... Sen att vi inte längre kan ha smällfeta semlor i SSL är bra... Du måste vara bra tränad för att orka hänga med i SSL och ännu mer i Landslaget... Men man kan undra om han blivit uttagen om han spelat i en annan klubb än AIK efter denna höst.. Att det finns kunnande vet vi.. men formen har inte varit den starkaste på senare tid... ( hoppas dock innerligt att han bevisar att jag har fel så att jag får köra upp detta inlägg nånstans )

Titta lite snabbt på Pixbo - Mora... ja vet inte om Dam innebandyn blivit bättre överlag sen ja var där senast... Så dåligt passningsspel, mycket bolltransport... Det finns duktiga spelare men på en del händer och fötter njaaa... Sen är det dock en fröjd att se min gamla adept Sara "Boffer" Kristoffersson... Mora blir farliga i år....

Ska upp till Falun i helgen.. Ska försöka hinna med att titta på Falun - Dalen på lördag.. Få se hur de ser ut där... Känner jag min gamla kollega Kastrullen rätt så har hon jobbat hårt och förbättrat IBF mycket sen senast jag såg dom mot Endre.. Camilla har jag den största respekten för och hon lärde mig väldigt mycket när vi jobba ihop.. tyckte jag var duktig på att hålla koll på allt och vara förberedd... Men de fick man snabbt ta ur en.. Men du ska se nu.. Nu e de ordning.. Tack för det Camilla...

Nej nu blir det bingen..

Tåls att säga igen.. SÅ MYCKET BÄTTRE årets TV program...
Bäst i lördags
http://ww.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=plura_-_den_hon_vill_ha&videoid=1129565

Bäst hittills http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=september_-_mikrofonkat&videoid=1116151


MÅSTE BARA TA MED DETTA KLIPP..... Kommer från Lets Dance i ARGENTINA..
http://existenz.se/out.php?id=29015

Så ska det se ut i Sverige ochså.... Här blev det nakenchock när Laila Bagges kjol åkte upp.... HAHAHa va faan hade dom skrivit om Laila hade gjort detta nummer Landsförvisning...

ps Kolla in programledaren efter.. .. Helenius goes crazy....

Allez Mister Engblom ( the dancing one )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar