lördag 10 april 2010

Du har så mycket i dig....

Storvreta till Final..... äntligen....

Efter jobbet idag åkte jag upp till gävle för att titta på Luddes lag (Strömsberg) när dom mötte Gefle IF 94-95 lag... Dom spela på Strömvallen... Lite roligt att på samma plan ska Svenska mästarna AIK spela på Söndag.... Strömvallen ser inte ut som en allsvensk arena... Inte för fem öre... Men har nån mysig atmosfär ändå med träläktare och konstgräs... Det är dock ett blåshåll och de va lite kallt på läktarn..

Matchen då... Förra matchen tyckte jag Ludde inte var bra, han fick inte tag på motståndarna i deffen och slarva eller kom inte med alls i spelet med boll.. Idag tycker jag han gjorde en mycket bra match.. inte alltid jag säger det ( tyvärr ) han stängde ytor som han ska och spela lugnt och fördela bollar... Nu hade Strömsberg manfall.. och fick spela större delen av matchen utan avbytare... Men tycker dom gjorde en bra match i 75 min... Då dom vid ställningen 2-3 har ett jätte fint anfall som inte resulterar, utan Gefle kontrar och gör 2-4 och där dör matchen.. Dom orka inte riktigt utan Gefle går ifrån till 2-6... Men med tanke på att det bara är deras 3 match tillsammans så ser det jävligt bra ut ändå...

Vreta till final som sagt... Prata med Forsman ( för er som ej e idrottsintresserade de e storvretas tränare..) när han satt på bussen hem igår... de va den lättaste hemresan från warberg på länge.. Riktigt riktigt nöjd och glad var han.. Han har i 4 år byggt upp detta lag för att nu äntligen gå till final... Men dom e inte nöjda med det..det är GULDET som skall hämtas...
känner mig lite lite lite lite delaktig.. var läktarcoach första året då vi hade 2-1 i matcher mot just Warberg och ledde med 3-1 i 4 matchen men tappa både den och avgörande matchen.. så nära var jag att få uppleva globen... Nu får ja uppleva den som åskådare men de känns jävligt gött de med.. har suttit med stefan och gått igenom spelboken-speliden ( exakt samma som vi Töff spelar nu) + att jag pratar-pratat med Stefan varje vecka..så man har varit med på resan som lite passiv åskådare... Så jag vet vilket slit Han och Ledarstaben och spelarna har lagt ner i 4 års tid... Unnar han och Holma att dom får avsluta med ett guld.. De har dom i sig... dom kära IL DIVOS...

MESSI-- vilken spelare....

Imorgon träning 12-14 inför kvalet på måndag...

Imorgon kväll SLÄKT middag med alla mina kusiner ( nästan alla 123 ) och pappas syskon... Dom var 9 nu är det "bara" 4 kvar... Vi prata om det på pappas begravning att vi behövde träffas på andra sätt än bara begravningar... Nu är det äntligen dags... ska bli jätteroligt... Jag är Toastmaster... har börja filat på tal... blir både tokigt och slugt och skratt och gråt...

Ska skriva klart om Falun i veckan...

appropå Falun... Patrik Bäck Sportchef... Har värvat riktigt bra och smart... Han är duktig på att bygga lag.. Dom har nått på gång där.... Lunken som tränare ochså har visat med damerna att han har en ljus tränarkarriär framför sig.. Ungt Lovande lag... INNEBANDYNS IFK Göteborg... Enström Lundmark Qvist Ariansson Carlgren Asp Mattson Björk Rehn o.s.v oj oj globen inom 2-3 år ???

Nu får ja besök av John Blund... zzzzz

Go natt Sverige var ni än befinner er...

Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar