tisdag 13 april 2010

Vårtrötthet.... eller...

Hade en mycket bra lördag...


Först hade jag träning med Töffarna på förmiddagen... Troligen den bästa träningen för året... Det var fokuserat, bra bolltempo, ansvar i försvaret, Mod, Prat på plan och vid sidan, bra rörelse... BP superb, PP bra ideer.. med andra ord jävligt nöjd tränare...


Sen hem och svida om, ta fram finkostymen... Kusinträff... en HELT underbar kväll...

Elisabeth hade fixat på Hotell Linne.. God mat och trevligt sällskap... ska pinsamt nog sägas att en del av kusinerna hade jag inte sett på 15-20 år... Som vi sa man har nog gått förbi nån på stan utan att känna igen dom.. Men i sammanhanget så kände man igen .... ALLA.. Det är en underbar släkt jag har... utan att veta det men ändå vetat... När vi äntligen hade fått igång dansfötterna kom en liten sur bartender och sa -Nu måste vi stänga.... nej inte en låt till.. Va faan mitt i " ska vi plocka körsbär i min trädgård du å jag wow wow wow.." med tanke på vad vi tankat in i hans kassa skulle han bara hålla..****** god min... Som dom väluppfostrade Engbloms vi är drog vi vidare ut i natten... Nu hade dom äldre och yngre lämnat in.. men dom flesta kusiner och morsan... ( du e bra underbar mor..) drog till PLOCK.. kanske ett ställe med något yngre publik än för Mor... men vi hade trevligt där... sen gick mor ullis och jag och tog tåget hem... Jag höll ett tal där jag blandade lite humor och lite allvar... tror de blev bra... de var väl det tillfälle som tillsammans med ett samtal med IA som var lite jobbigt med tanke på Pappa.. En sak e klar i alla fall.. Hade pappa levt hade han defenitivt hängt på hela vägen.. jag har 2 underbara föräldrar.... något jag säger alldeles för sällan... summa sumaru... en kväll vi måste göra om snart....

SÖNDAG::.. en dag som faktiskt var lugn... lite trött men annars pigg... först till Danne som fyllde år.. mycket gott och trevligt... sen hem och titta på Tottenham i FA cup semifinal... å herregud... men va faan.. HÄR började jag må riktigt dåligt både fysiskt och psykiskt... och det berodde inte ett dugg på gårdagen.. Vi kan inte göra mål.... vi får en helt feldömd straff i mot oss.. ett helt regelrätt mål bortdömt....vi skulle minst haft 2 straffar och jävla massa andra konstiga saker.. FY FAAN.... ska skriva lite om min kärlek till SPURS i ett senare inlägg...

Måndag: Första dagen efter påsklovet.. Skönt att vara tillbaka med ungarna..
SEN... kval...
åkte ner 1timme innan samlingen.. satte på kaffe, slog på steron, skrev upp schemat på tavlan, skrev matchpappret ( laguppställning, dagens matchplan osv..) slog på en gammal vreta match på videon... slog mig ner i soffan och laddade... grabbarna kom ner i omgångar... Det var fokuserat men ändå avslappnat... Första perioden är nog den bästa Töff gjort någonsin rent taktiskt... Flytta boll, Låg rätt i försvar, var aggresiva, dom fick bara ta avslut utifrån, vi stressa och vann boll där vi ville och spela sönder dom ordentligt... 5-1 hade kanske inte varit helt orättvisst men nu blev de 3-1. andra perioden ungefär likadan.. ställning 6-3.. när Jeff gör 7-3 i början av 3 e.. nu ska matchen vara klar... vi ska kunna spela av matchen fortsätta med det bollrull där dom inte kommer åt oss.. men schwopp schviss schapp.. 7-6.. tog timeout redan vid 7-5... Sen får vi 2 PP där vi inte gör nån besviken 9-6.... slarvar lite igen och slutresultatet blir 9-7... Är dock jävligt stolt över grabbarna.. om man tänker på var vi var i Augusti.. Ingen spelide, dåligt självförtroende ett bristande passningsspel och ett läckande försvar så har vi gjort en jävligt spännande resa... ONE DOWN,, ONE TO GO...

Idag har jag inte gjort ett dugg efter jobbet.. eller ja tvättat lagat mat och skrivit denna blogg..
ska snart lägga mig och läsa klart Jens Lapidus : ALDRIG FUCKA UPP .. forts på Snabba cash.. Har lånat min favorit författare M.Connelly s senaste... måste få börja med den...

Ludde har faktiskt varit jävligt duktig idag.. hans enda träningsfria dag har han bestämt mat.. burit ut sopor.... vikt tvätt, gått och handlat... kan kanske bli en modern man av han med...

VRETA- TÄBY i final... ska skriva mer om det i veckan... men 1 och 2 i serien i final... så vem som än vinner.. kommer vara en värdig vinnare....

men nu ska jag tända ljus, stor kopp te... och en bra bok...

ta hand om er där ute..

allez mister engblom...

SKA VI PLOCKA KÖRSBÄR I IAs TRÄDGÅRD NI OCH JAG WOW WOW WOW
Länk till http://www.youtube.com/watch?v=gVSKKsQ_xzw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar