måndag 9 maj 2011

Bale inte allvarligt skadad....


Fick ett oerhört glatt besked idag... SIR Gareth Bale har inte brytit foten... Ett ledband är av och om 12 dagar börjar rehabiliteringen... Han räknas vara tillbaka till Pre season....  Ja vet det är lite fjantigt   men TOTTENHAM  betyder så oerhört mycket för mig..  Går det bra mår jag bra... Går det dåligt  då mår jag skit...  Jag lever med dom..  Fråga min underbara blivande sambo...  Hon har fått stått ut med mycket pga Spurs...  Senast på Sista april när domarjävlarna stal segern för oss mot chelski... då lite fel fråga vid fel tillfälle inte direkt tog fram dom sidor hon fastnat för hos mig om jag säger så....  Svårt att förklare denna kärlek till ett lag....  I mitt fall beror det nog på att den kräftgång Spurs har haft under många år har sammansvetsat oss Spurs fans och  till klubben... Att allt hån man fått genom åren bara har ökat kärleken till klubben...

 Sen att vi alltid försökt SPELA fotboll... Många lirare genom åren...  Waddle, Hoddle, Ardiles, Ginola, Gazza, Modric med många fler...
Finns fler stora spelare Mackay, Blanchflowers, Greaves, Jennings, Perryman, Lineker, Mabbutt...

ÄLSKAR KLUBBENS MOTTO.... TO DARE IS TO DO...  ATT VÅGA ÄR ATT GÖRA...

" Den stora myten är att fotboll handlar om att vinna. Så är det inte alls. Fotboll handlarom ära. Om att göra saker med stil, att utföra dom med glans. Det handlar om att gå ut och besegra de andra, inte att dom ska dö av tristess "  Danny Blanchflower  Lagkapten när Tottenham vann dubbeln 1961

Kan man annat än ÄLSKA en sådan klubb...

Därför avbokades dagens egna fotbollsträning och en riktigt kall öl och jäger avnjöts i solen på baksidan...

PÅ Innebandyfronten har det ramlat in 3 intressanta förfrågningar på några dar...  Vi får se...  Den klubb som rustar mitt WHITE HOUSE..  Den får det bli....  eller....

Ni kan kalla mig Obama, jag bor i det vita huset, det är ingen barack...    arne hegerfors klass på den...

Holtz kvar i Vreta   viktig signing och där gick Sirius miste om ersättare till Billy... Men blir kanske P.Malmström Falun istället... 

Falun tappar ASP till Granlo... hm ett tapp....  visst J.Carlgren in... ung utvecklingsbar, fått viktig erfarenhet i Visby... Men just nu, 2 övergångar där Granlo är vinnare och Falun, Visby förlorare...

Stefan Hedlund ev. till Rönnby... okej.. kan kanske bli bra... men en jävla skillnad på att träna damer mot herrar...

Ingen tränare klar för Falun herr... Förra året tog det evigheter innan Falun Dam fick en tränare... I år Herrarna... Dom är i alla fall jämställda och konsekventa...  Hoppas dom inte drar ut på det lika länge som med damerna för det gick ju inte så bra med den värvningen...   Det tror jag inte heller, det blir nog Firma Lundmark - Hedlund eller nån riktig överraskande  värvning...  Hallstensson???

Sådär ja   Hysen 2-1    ÄNGLARNA ÄNGLARNA...

Imorgon Man C - Spurs  tyvärr ingen repris på förra årets match...  Spelar ingen roll om vi vinner förrutom äran... CL spel blir det inte för Spurs...  

Nu blir det lite FOOTBALL MANAGER 11 .... där är inte Bale skadad...  ligger på 7.65 i snitt...

TAKE CARE OUT THERE

Over and Out  Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar