söndag 8 maj 2011

Rolig Lördag med en liten dipp...

Igår gnällde jag om dåliga TVprogram   då lär jag väl hylla när jag sett nåt bra...  Har skrivit tidigare att jag gillar Mästarnas mästare och Så mycket bättre där dom hyllar folk....  Inte baktalar dom....

KVÄLLEN ÄR DIN...  Möcke Möcke bra som Svennis skulle ha sagt... tittat på reprisen nu på förmiddagen...

Ja menar när man sitter med tårar ögonen för att nån 10 åring får träffa Justin Bieber eller nån dam får dansa med Tobias Carlsson eller dom bara hyllar människor med stor empati  DÅ måste det vara bra....

Eller är det bara efterdyningare efter gårdagen...

PÅ Innebandyfronten...  NU RÄCKER DET.... Nu är det slutvunnit för Finland...  Vi är för bra för att sitta på passagerarsidan... Det är dags att sätta sig bakom ratten och börja styra INNEBANDYVÄRLDEN igen... Först vinner Finland Herr VM och nu U19... Nej nu får vi mota in dom i bastun stänga dörren och regla fast den..

Sirius värvat Petter Nilsson... Dom har värvat en BRA spelare... men har dom gjort en BRA värvning...  Steineck har konkurrerat ut Micke K är ung och behöver speltid för att ta nästa steg.. Att bli Sirius Klintsten... Petter har gått til Sirius för att spela... En av dessa herrar kommer inte att få spela lika mycket som han behöver...  Kan bli ett problem...  Eller så pressar herrarna varann till nya höjder... Men då gäller att herrarna har rätt mental attityd.. För Sirius skull får vi hoppas på de senare...

Var som sagt på Födelsedagsfest hos Hedlund igår...  Det var en fantastisk tillställning med en härlig blandning av människor i en massa olika utstyrslar....Kan ju ge er några av alla celebriteter som var där... Håkan Carlqvist, Gunde Svan, Margit Björgen, Roger Federer, Ove Molin, Dan Laabraten, Theo Blanco, Jesper Parnevik, Nick Faldo, Malin Bayard, Kenth Hultqvist, Oscar dela Hoya, A Iniesta, Thomas Johansson, Frank Andersson, Helena Lundbäck och Niklas Wikegård..  Sen hade vi en Innebandydomare vid namn Lasse Johnsson ( som även är sportchef i Storvreta ) En grodman, flera supportrar och en från tvserien Pensionärsjävlar...   Har ja missat nån får ni höra av er...

Det var först välkomst drink och lite lära känna varann frågor... Sen mat... ( ja Noren du hade rätt dubbelburgare is the shit..) Fantastiskt gott...  Sen var det tävlingar med en massa upptåg och cykling på 3 hjuling m.m  Sen var det min favorit Musiktävling.... Här måste jag tyvärr meddela att jag INTE tyckte ovan nämda domare skötte sig i rollen som domare.... är INTE nöjd med hans insats...  Dom vanliga domarmissarna  Ojämn nivå, ojämna bedömning, dålig splitvision, otydlig komunikation.... Så jag gav upp..  Jag tänkte vi lägger oss...  Det gick inte att vinna vi blev helt enkelt bortdömda...

Sen var det dans fram mot småtimmarna och man ägde golvet som vanligt.... Innan jag vid 03 sakta tog vägen över skogen hem... Glad å Lycklig som Snabbt byttes ut mot tårar då ja av nån jävla anledning börja lyssna på låtarna från Pappas begravning.... Så var det kört...  En obeskrivlig längtan som äter upp mig innifrån kom fram igen....

Summa summaro  En vansinnigt trevlig tillställning ...

Däremot så rekommenderar jag inte att gå omkring i en full hockeymundering i 10 timmar... En jävla tur att vätske intaget var så bra så vätske balansen var intakt...  Annars förrutom att gå omkring och kasta Wikegårdsfloskler och köra Huvud -axlar - knä - tå... prata innebandy med nämnda sportchef, hålla tal, kasta ur mig alla Robert G gubbar...( vinet var gott... Smaka VÅR och äldre herre med inslag av babyplast   2916 på systemet  4 solar...) äga dansgolvet, troligen äta mest vis andra grillningen, flörta med värdinnan, prata blogginlägg, få sms av sonen om Bales skada, tappa bort ena armbågsskyddet, Prata med hjärtat i telefon  så var det en ganska händelsefattig kväll för mig  ;)

Tittar på en unge i minuten.... FY FAAAN  vilken POWER det är vid förlossningar... Världsklass....

TO THA FACE    TO THA FACE   TO THA FACE... 2 vandrande pinnar  FANTASTISKA lyssnare... Jag slänger med 2 sköldpaddor  Arne å Ankan lever i 300 år..  å sen Mördarkaninen....

Jag är ju inte den som hetsar upp mig i onödan  men den här jäveln i orange tröja skulle ja kunna köra över... Han ska bort på ett eller annat sätt... Man blir avstängd för man svär i TV..  Men om man kanske förstör en ung lovande spelares karriär ( om det vill sig illa hoppas inte) då händer ingenting.. Pinsamt jävla hyckleri..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article12992833.ab

Nu ska jag hämta sonen sen blir det en pizza och Man fuc**** U - chelski  sen ny vecka

Over and out  allez Mister Engblom

ps..  det här blogginlägget   DE BJUDER JAG PÅ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar