tisdag 3 maj 2011

Det var ett tag sen...

Det har varit tyst ett tag...  Inte haft tid lust eller ork att skriva....

Förra veckans Årsdag av Pappas död tog lite energi...   Finns annat som tar energi men inte alls på samma sätt..

Kör väl en snabbresume... av veckan....

Ett lag i Elit hörde av sig för några veckor sen... Jag sa att jag var intresserad men var ärlig och sa att jag precis köpt hus så att det var mycket som skulle passa..   Nu hörde dom av sig och sa att dom valt ett annat spår..  Tror jag dömde ut mig själv...  Har sagt nej till 3 andra erbjudanden... Få se vad som händer..

Vi hade Yrkesdag på skolan... Jag föreläste om Tränaryrket...  Om att jaga ett SM-GULD och var det krävs osv... Intressant att gå tillbaka och gå igenom och analysera vad vi skulle gjort annorlunda...  Skulle va roligt att få en chans till att testa... Du måste misslyckas för att lyckas....  Det första har jag gjort... så...

I lördags var jag in till stan på VALBORG... Mötte upp Rolf Stefan hemma hos KB ( lagledare Storvreta)  KB måste vara grundmallen för hur en värd ska vara... Trevligare människa får man leta efter... Stort tack igen...  

Roffe hade tagit med sig Pierre Roos Lagkapten i Sirius Bandy... Ytterligare en trevlig människa...  Som hade en duell med "lillebror" Bejja i Bollnäs i vintras... Då Bejja lyckades få matchstraff från utvisningsbåset då herrarna sa lite sanningens ord till varann... Har nu hört bådas versioner och dom är samstämmiga... Båda undrar va i HEL** match seket höll på med...

Vi tre tacka KB och sällskap för trevligt sällskap och begav oss till Flustret... Där hade vi en RIKTIG trevlig förmiddag... Vid 15 va Roffe tvungen att bege sig hem för vidare firande och Jag och Roos körde ett tag till med DUÅJAG  och en hel hög med andra trevliga och glada människor innan även jag var tvungen att bege mig hem för firande med Gumman och släkt...

chelski - SPURS skulle avnjutas ochså... Men det lyckades 2 idioter till linjemän förstöra...  Nog sagt om det men nu MÅSTE dom införa målkameror

Svägerskan Sara med Sällskap och Gummans kusin Kina var hos mig... God mat och dryck och fantastiskt sällskap gjorde kvällen till underbar tillställning...  Så underbar att grannen knacka på och undra om vi kunde skruva ner lite på stereon...  Vilket vi så gärna gjorde....

Söndagen gick i vilans tecken.....

Sen Måndag med Hockey VM och Göteborg - Malmö.... äntligen har Änglarna börjat röra på sig...

Idag har det varit El Classico... och Strömsberg P-95   2 bra vinster....

That's all  folk

Over and Out  Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar