tisdag 11 maj 2010

Hotell Lilla Paradiset

Tillbringade helgen i Norrköping (för tjyvingen) hos vänner... Tack Lena Robban Maja för en underbar helg.. Ullis hade sagt att det var rofyllt och mysigt där och jag hade sett kort... Men kort kan inte ge stället den rättvisa det förtjänar.. Det ligger i ett gammalt sommarstuge område men som senaste åren blivit mer Beverly Hills a la Norrköping.. Många fina kåkar men ingen med den egna charm som den gamla sommarstugan utbyggt i 2 omgångar till en drömkåk på 180 kvadrat.. På undervåning "grottan" stort kök med matplats och allrum med kamin...

Sen det senaste.. övervåningen.... ja jag blev kär i ett rum.. när jag gick upp för trappan första gången för att komma upp i detta ljusterapi rum... ja jag blev mållös... ( inte ofta det händer ) Stora fönster ut mot sjöviken.. fönster i alla riktningar för ett ljusinsläp som kan jämföras med att du går i sahara en solig dag... Jag har svårt för vita rum såvida det inte finns färgklickar... Men detta är ett magnifikt rum... Bygger jag hus nån gång ska jag ha detta rum som mall...

Fredagen var lugn med lite dryck och mycket golfsnack i grottan och ingen dryck men mycket snack i terapi rummet.. gissa vilka som satt var... Men i pratet nånstans så beslutades det att lördagen skulle gå i golfens tecken för oss män medans kvinnorna skulle göra den kvinnliga motsvarigheten.. nämligen shoppa... Vi hade beslutat oss för en fuling, jag har inte spelat golf sen 2000. Då hade jag 12 i handikapp.. Det var nu en livlig debatt om vilket handikapp jag skulle spela på... Vi enades och slog vad.. tävlingen skulle avgöras i matchspel...

Lördagen började med en lässtund i Terapi rummet.. Dan Browns senaste... ja ni om man kunde starta varje dag på de sättet... Enda !? molnet denna morgon var att det regna... Men som tappra riddare gav vi oss ut i regnet...
vad säger vi om Rundan... den gav mersmak... Robban vann fullt rättvisst med 2-0.. det stog lika efter 3 hål, sen tappa jag koncentrationen och förlorade 3 hål på raken... Kunde som minst få oavgjort nu... Vann 7 hålet Par... birdieputten kort... Låg på 8e Par 5 bra till med med ett inspel på 90 m kvar inför 3 slaget... KATASTROF... Just korta inspelen var dom slag där man tappat mest känsla.. Förlora hålet då Robban rädda upp det snyggt... Men kunde samla ihop mig och vinna 9e.. Birdieputten 1 dm kort.. Par igen..
sagt sista 3 gav ett litet hopp om att det finns där.. Lär träna lite på inspel.. De lutar dock att Örbyhus Golfklubb får en ny-gammal medlem.. Kommer tillbringa juni juli ute på banan dels för att gå bort den lilla skuta man tuggat till sig fram på magen.. dels för att ta upp kampen med grabbarna på touren...

Rundan avslutades i restaurangen där seger ölen (läs plural) skulle överlämnas... Det var dock 2 jävligt frysna hjältar som skickade något ynkliga sms till shopping ligan... Kom fort fryser ihjäl.. Men då är det ju jävligt tur att vi har 2 så förstående och underbara kvinnor som kom till vår räddning... Sen att det fanns en utomhusbubbelpool att sitta i regnet och värma sig i med dryck med utsikt ut mot sjön gjorde ju inte dagen sämre... Resten av kvällen avnjöts med Goda viner och god mat och trevligt sällskap.. Det fanns lite tid för en kort klimt på Barca ochså...

Söndagen startade med en lååååååång sovmorgon.. Sen dags för hemfärd.. en hemfärd man inte ville starta... Vi hade nog båda kunnat stannat i en vecka... Efter en tur runt och hämta Jullan så var vi äntligen hemma sent på kvällen efter en underbar helg....

några erfarenheter rikare...

Denna vecka har hittils bara handlat om att städa tvätta och planera för nästa helgs äventyr.. INNEBANDY CUP I FALUN...nästan hela familjen på båda sidor ska med upp och bo på VÄRLDENS bästa hotell.. Hotell Bergmästarn.. mitt gamla hem i Falun... LÄNGTAR...

Har lyckats värva världens bästa materialare till Luddes lag... Tompa Sundin.. har även Världens bästa massör på gång....

SYND bara att inte folk kan hålla vad dom lovar... Ynkligt.. Ludde har fått ett bedrövligt spelschema.. Men ska bli roligt att träffa gamla bekanta...

Hockey VM börjat... JAHA... säger dock... HEJA DANMARK...

TOTTENHAM avsluta säsongen mindre bra men skit samma CHAMPINONS LEAGUE here we come...

Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar