tisdag 18 maj 2010

Ibland är det bara för mycket...

Jag ska faktiskt berömma mig själv lite... Jag skrev tidigare att jag skulle börja se möjligheter och inte bara måsten.. och allmänt börja vara mer positiv..... Jag har lyckats sådär men det går åt rätt håll... Man blir ställd på prov då och då... Har ochså lärt mig att skjut INTE upp till imorgon det du kan göra idag...

Fakta innan vi går vidare... Min bil har stått overksam i några månader och skulle behöva starta igång den... Min Mobil har levt sitt eget liv på slutet...

De börjar med att min mobils högtalare lägger av, jag har det så ett par dar orkar inte fixa det... Till slut så går det inte så jag får låna en mobil av min chef... Nu är det så att jag slår väldigt sällan av min mobil.. Jag sätter i sim kort och slår in koden... FEL... hm... har sifferminne och är VÄLDIGT säker på att det är den koden... Slår en gång till... FEL... Hm.. Nu är det nån jävla minidator till telefon jag fått låna.. kanske är nån annan kod... Chefen är upptagen så ja lånar en annan mobil för jag är HELT JÄVLA SÄKER på koden... Slår koden... FEL.... pUk kod behövs... va faan... Ska säga nu att det var min konto korts kod jag slog ... Pinsamt... men men... Fick mitt nummer för 10 år sen så har inget papper kvar med puk kod... Jag kompar lite denna dag och slutar kl 14. Så jag får riktigt långledigt...

Lär alltså ringa Telia... Där får jag informationen att gå ut på telias hemsidan och gå in på mina sidor... detta görs... men kommer inte åt min kod... ingen info om varför... Ringa telia igen... Jag har inte aktiverat min sida... detta görs via SMS... jaha lite moment 22 eller... Då får jag antingen koden via post eller gå in på en telia butik... Dom skickar inte ut den via mail... Dom tar dock till sig av min åsikt att mail borde vara lika säkert som post eller... speciellt när man har telia som internet leverantör... plus att dom ser att jag är inloggad på min sida... Men okej säkerhet är bra...

Eftersom jag ska upp till Falun dan efter så tänker jag får vara utan mobil i några dar och ordna det på fredag då torsdag är en röd dag... Ligger dock och tänker att jag böt mobilkonto i februari... kom det inte nåt papper...med koder då ???? letar hittar inget... hm ringer upp Telia ännu en gång och frågar om dom har skickat ut det... så jag vet innan jag vänder upp å ner på alla telia papper... Nej dom skicka inget... Okej får vänta... Hm lite jobbigt att vänta till fredag.. Hm återförsäljare i Tierp.... Ingen bil.... !!! ringer mor... Ja det går bra... men nycklarna är hos henne på jobbet och bilen står hemma.... Orkar inte.... Får vara utan... eller... ÄÄ Jag går.. Till Mor sen hem.. Åker till Tierp... Kommer fram.... ser lite mörkt ut... klockan är nu 16:30... Måste var öppet... går fram till dörren... IDAG STÄNGER VI KL 16:00 pga Kristi flygare helg...hahahaha Jag kunde inte annat än att skratta... Det är tydligen inte meningen att jag ska få igång min mobil idag.... Åker hem och tömmer träningsrummet på papper tomglas osv.. Så billånet fick nån mening eller möjlighet som sagt...

Telia har öppet på torsdag då det ligger i en galleria..... ÄNTLIGEN....

Vad har jag lärt mig...
1. aktivera mina sidor...
2. ha koll även på personliga papper och inte bara innebandy papper...
3. skriv ner alla koder
4. lär dig vilka som går till vad...
5. laga bilen
6. var inte så stressad för en falun resa
7. laga mobilen på en gång..
8. se en möjlighet med allt
9. gallerier är en gudagåva...
10. man är pinsamt beroende av mobilen..
11. undvik att åka till tierp i största möjlighet...
12. lär dig att skratta åt saker ibland
13. man kan göra andra saker än vad man först planera...
14. telia har bra säkerhet...
15. ja nåt mer men kommer inte på nåt mer...
16. jo efter snart 3 år tillsammans med Gumman har hennes virighet smittat...
17. ....

Kommer att komma bloggar i veckan om Falun äventyret.... Få se när jag hinner bara... Match Ludde igår vinst 4-1... Tvättat å jobbat i trädgården idag... Match med Ludde imorgon mot Bälinge borta... Torsdag...Ja kanske...

Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar