måndag 31 maj 2010

Lite av varje...

Har haft lite skrivkramp... Men en liten puff av min egen socker topp så gör vi ett test...

Tar väl vid där ja sluta.. Titta på Strömsberg på Söndagen.. Förlust mot serieledaren.. Det hade dock blivit ett annat resultat om det inte regnat så.. Tror ett snabbare underlag hade passat S-berg bättre... Dom kommer defenitivt fortsätta ta poäng som nykomling i div2... Kan avslöja redan nu att dom vann helgens match med 3-1.. Ligger nu 3a Stort av Lilla Åshöjden...

Måndagen kom sen.. jag längtar sååååå efter sommarlov... Man går liksom i en dvala och räknar dar... Jag ska verkligen vårda mig i sommar... Läsa, motionera, spela golf, bara vila...
Fick även en förfrågan att träna ett herrlag denna kväll.. Ett lag som är intressant och innebär inte flytt...

Jag har fått en liten tjänst som instruktör på Örbyhus Skola för innebandy.. De ska bli väldigt roligt... Dom vill även att ja ska vara kvar som stöd för några elever men inget klart än... Så vi får se vad som händer...

Nu fick jag ett samtal på Tisdagen som gör att de är ännu mer osäkert vad framtiden har blir
se länk...
http://www.dt.se/sport/article659618.ece

Min gamla klubb IBF Falun Dam hörde av sig om ja är intresserad av att träna dom.. Det är jag.. Denna gång tänker ja dock inte pendla.. utan ja blir dalmas på heltid om det blir nåt denna gång... De är lite att kolla upp och fundera på... Dom var i Globen så sent som förra året och gick till SM semifinal i år.. Så det långsiktiga målet måste väl vara att komma till Globen...... Men de kommer ja att få reda på när vi träffas...

Resten av veckan fortsatte i dvala + funderingar...

Fredag kvällen tillbringades nere vid IP där vi byggde upp allt inför dansen på Örbyhus dagen...

Den dagen startade i regnets tecken.. Jag valde att avstå från att gå ner på Fm och tillbríngade dagen i sängen läsandes Thomas Bodströms Rymmaren.. Okej bok lätt läst ingen tung bok direkt... Sen åkte jag ner och handlade och gick en stund med gumman.. Köpte en korv av den underbara Estelle som jag har på Fritids...

För fest hos Gumman med Vännerna Lena Robban och Susanne sen kom Svägerskan förbi en sväng.. Sen vid halv elva var det dags för färd ner till IP.. Dock "bara" gumman jag å susanne.. solen hade kommit och regnet hade gått vid 17 så man slapp gå ner med stövlar regnkläder och flyttväst... Men om nån såg den skillnaden på mig ska jag låta vara osagt.. Vi hade vansinnigt roligt på förfesten och det var helt okej nere vid IP åså.. Men ja var inte riktigt i slag.. Fick ont i magen när vi kom ner å var lite off.. men men fick höra min önskade låt "Röda Läppar" i Winnerbäcks version..av Brothers and Others... Så jag gick hem lite tidigare och gumman var kvar med Susanne ett tag... Det var 2 slagna hjältar som somnade i varandras famnar.. Man är faan inte 20 längre.. Har sagt de förr.. de kostar på att festa å de är nästan inte värt det.. Men förfesten hos gumman var värt tröttheten på Söndagen..

Söndagen tillbringades först hos mor där Syrran å min egen lilla prinsessa Thea var.. Gav mor sin välförtjänta Mors dags present.. Vi är väl inte alltid överrens men hon är underbar på sitt egna lilla sätt.. Thea ska komma och bo hos Ludde å Morbroj i sommar.. för man får hoppa i Morbrojs säng.. och bara där...Stina faan va med hyss ja ska lära na.. hehe..

Sen åkte ja till stan och titta på Ludde när han spela med Strömsbergs p 95 vinst med klara 5-0 Luddes kanske bästa match hittills i år.. Sen blev de lite rabarber paj hos mor som en fin avslutning på en fin dag..

Denna hysteri kring Victorias bröllop... va faan låt dom gifta sig i fred..

FOTBOLLS VM.... kommer bo framför TV n en månad...

Sverige herrar spela en jävligt rörlig och offensiv fotboll i lördags... Bådar gott... Go Hamren....
faan vi hade 7 spelare i eller runt straffområdet stundtals.... ja alltså motståndarnas... när HÄNDE de sist... Jag högaktar Lagerbäck och hans resultat... Men en ny intressant era e på gång... de U-21 ..

Prata lite politik i öl tältet i lördags t.o.m en moderat vän håller med om Maud... Har en ide här.. skicka iväg Jonas Bergström å Maud Olofson till en öde ö. Dom har på varsitt sätt visat att dom inte färtjänar att bo i Sverige.. Skulle vilja se Jonas vara intresserad av de motsatta könet efter det..

Intressant möte i morgon...

Allez Mister Engblom

1 kommentar: