torsdag 6 maj 2010

oo WHEN THE SPURS IS MARCHING IN....

Vilken jävla vecka och Onsdag....

Tottenham är klara för Champions League... ja jag vet för kval "bara" men de skiter jag i nu... Låt mig bara få njuta i ett par dagar.... Som Tottenham supporter är man ganska härdad... Senast vi var nära topp 4 åkte halva laget på matförgiftning efter att bott på hotell.. Gick rykten att Asiatiska spelsyndikat var inblandat.... Sant eller inte så är det så typiskt Spurs att sånt händer... Annars får vi gå tillbaka till 89/90 då vi kom 3 a med min personliga favorit Paul Gascoigne och Gary Lineker m.fl för att hitta oss däruppe.. En sån stor klubb som Spurs ska inte behöva vänta så länge på att komma däruppe...

Vi var på gång när Frank Arnesen scouta fram Dawson, Lennon, Carrick, Huddlestone.. vi hade även mysfarbror Martin " Godfather" Jol som Manager... Sen försvann som sagt 4 platsen till matförgifning, Judas arna Carrick och Arnesen sålde sin själ för pengar och klubben fick hybris och gick bakom ryggen på Jol och signa Ramos... Det har nog visat sig vara en väldigt dyr affär och då inte bara pengamässigt... Sen var man tvungen att sparka Ramos efter den sämsta inledning nånsin.. In kommer Harry Redknapp... inte mitt val om ja säger så... men måste dock lyfta på hatten för den utveckling han har gett Spurs... Vänder den dåliga inledningen till en 8e plats och i år till 4plats.. Kvatsfinal i Liga Cupen och Semi i FA-cup... Inte dåligt..
Gäller dock att vi inte panikvärvar nu.. Sandro är klar och kommer att bli en rolig överraskning för många.. Vi behöver värva in en Mittback och en Vänsterback. Även en Yttermittfältare och 1 forward av klass sen är vi klara...

Svårt att beskriva känslorna, Man går omkring på ett moln liksom...
Lägger in några länkar
http://www.youtube.com/watch?v=Yj6Mu8JHr_4

http://www.youtube.com/watch?v=rJBS8kYfZW4

http://www.youtube.com/watch?v=uiskWM1hzL8

I övrigt en vecka i sportens tecken...
Måndag.: Träning
Tisdag : IB sektions möte.. Barca på TV
Onsdag: som sagt SPURS
Torsdag: Göteborg -AIK
Lyssna på dettta http://www.youtube.com/watch?v=FOuAI48tMVo GÅSHUD.............

Helgen kommer att tillbringas i Norrköping hos glada vänner...

På Erbjundande fronten så har det hänt lite.. Jag fick ju en intressant förfrågan för några veckor sen.... Det kommer inte bli något nu.. Synd var riktigt sugen.. Kan väl avslöja så mycket att det var ett Elitserie lag på Damsidan... Där tränaren som gjort ett jättejobb, var av olika anledningar på väg bort.. Det hade nog inte blivit lätt att efterträda men det såg jag som en otroligt spännande utmaning.. Nu stanna han så det blev inget denna gång, men roligt att känna att man gick igång i kroppen på ett sätt jag inte känt sen jag träna Falun dam (första säsongen)... Men har som sagt 2 erbjundande kvar.. Vi får se vilket det blir... Kanske blir kvar i Töff ochså.. Där har vi ju startat nåt., som är intressant att utveckla vidare.. plus lite roligt folk på väg in...

Prata med Forsman idag då kom vi på att det är faan Fotbolls VM i sommar... Det har man liksom glömt lite... troligen för att Sverige inte är med... Får hålla på Svennis och Lagerbäcks lag Sen som alltid ENGLAND och SPANIEN....

KOMMUNIKATION är underskattat...

M.Connellys Gatans Lag utläst... rekommenderas suverän denna Connelly.. Nu har jag senaste Dan Brown på tapeten.. Har även köpt på mig lite böcker till semestern... Fattar inte varför men har som mest ro att läsa uppe i stugan på sommarn... Kan bli en 6-7 böcker bara där...

Nej mina vänner... Vi hörs efter helgen....

Allez Mister ENGBLOM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar