onsdag 19 maj 2010

hotell STORA paradiset..Falun Cup

Hotell Bergmästarn...i Falun har ni inte varit där så har ni missat nåt... Personalen där är nåt i hästväg.. Jag bodde där under min första säsong i IBF Falun... På vilket sätt Janne och Personalen ställde upp på en stackars pendlare får vilket isberg som helst att smälta som om det låg i Sahara...Det var allt mellan himmel och jord, dom gjorde allt för att jag skulle känna mig hemma och det gjorde jag ochså.. Det mest fantastiska är att så är dom mot alla.. Jag saknar inte åkandet men jag saknar HOTELLET... Jag har varit upp några gånger dom senaste åren för att liksom insupa miljön...

Falun åren komms ihåg med blandade känslor då första säsongen var 8.. Medans 2 sässen var typ en 2a.. Det finns dock en klart lysande 10 !!!!! Man känner sig alltid HEMMA på nåt sätt.. Nu har dom ochså byggt om i foajen med soffor och fåtöljer så att det är som ett vardagsrum...

Har varit uppe 1 gång tidigare med Gumman och hon blev lika kär i stället som jag.. Denna gång hade vi hela släkten med oss upp nästan... Gummans 2 systrar med familj, Syrran och Johan, Morsan och Svärmor.. Vi hade nästan en hel korridor för oss själva... så vi kila upp dörrarna och hade som ett 5 rums hotellrum... najsigt... Dom hade varit riktigt roliga och gett mig mitt gamla rum... Det är lite renoverat dock inte pga mig utan att dom bytt Hotellkedja... Vet inte riktigt hur många nätter jag sovit i det rummet... Men om det är nån som ska spöka i det rummet är det nog jag...

Det som ochså är nytt är att Hotell kvälls buffe ingår + att det serveras kaffe och kaka i foajen varje eftermiddag... Så det behövdes inte gå ut och äta... Synd på ett sätt hade gärna tagit ett besök till på Hammars.. EN italiensk krog med gudomlig mat... Vi kom upp till Hotellet vid 11 efter att sett första matchen på Lugnet ( och den enda för 95 !!?? ) Vi slog oss ner i foajen i vårat lilla hörn.. Tog en seger öl... Vi blev sittande där ett tag.. I en 3-4 timmar innan vi tog oss iväg till annat.. Innan kvällsbuffe så Bubblade vi allihop i relax avdelningen.. En av Svägerskerna i en spritt ny baddräkt inköpt av mig.. Vi slog vad om vilken hall som grabbarna skulle spela i, Det blev ett dyrt vad då jag för en gångs skull hade fel..!!?? Men de var helt klart värt pengarna !! :)

Jag hade värvat in världens bästa materialare till laget.. Tompa Sundin... Han blev väldigt uppskattad av spelarna.. Hade även långt gående förhandlingar med världens bästa massör.. Mogge Malmling... men en förkylning satte stopp för det...

Fredagen innehöll 2 matcher för grabbarna efter den sista kom polare Tompa på besök i vardagsrummet på hotellet.. Många garv och en oväntad stretch lektion där ALLA blev imponerade av min vighet.. Vid halv ett ville partyanimalet Tompa ut på lokal.. Damerna valde som tur är att belägra dom äldres rum.. Dom hade tydligen roligt för det var ingen som kunde somna på hela hotellet.. Tompa Danne jag och Kurre gav oss ut i Falun natten... först Bishop Arms mycket trevligt ställe.. sen ett kort besök på ÅÅÅ eller ÄÄÄ eller ÖÖÖ.. what ever... Där beställdes dom färggladades drinkar som Falun skådat... Sen var den kvällen över...

Lördagen startade med hotell frukost sen match i Haraldsbo igen... Till den kom min gamla tränarkollega Camilla Granelid och kolla.. Riktigt roligt att träffa Camilla.. Hade nog inte träffat henne sen jag åkte hem från Falun... Vi har dock pratat i telefon under våren... Kanske kommer att träna nåt lag tillsammans igen... Efter match blev det picknik uppe i Hoppar backen.. Solen hade äntligen letat sig fram till Falun.. Sen tillbringades eftermiddagen på lugnet med världens bästa innebandyklack.. TÖFF klacken gick från klarhet till klarhet... Det var sen gemensam grillning på campingen för Töff lagen.. men den orkade inte vi besöka.. Låg bara i vår 5 rummare resten av kvällen.. 1 kväll ute får räcka... Man har liksom vuxit ifrån det med utgång eller man är för gammal för att orka... Jag är inte van att dricka längre... tror jag har festat 3-4 gånger på 2 år... Jävligt skönt..

Söndagen var lite 2 delad.. det var jobbigt att behöva åka hem från Bergmästarn... Men hade underbar dag på Lugnet.. Vi åkte upp till Lugnet till 12 för att titta på 97 ernas Kvartsfinal...Sen skulle vi åka hem... HM... Dom vann och TÖFF klacken tog ännu fler steg.. t.o.m med Gumman ville vara kvar.. Har fått henne Innebandy intresserad.. Men nu även VARA MED I KLACKEN intresserad... mammorna hade vi slängt in på gallerierna för handling... Nu blev det förhandling på hög nivå... En match till.... Tro på faan dom vinner den med.. Nu har Töff klacken nåt Magisk nivå.. Peter Edman på radion var lyrisk... Ny förhandling och Mammorna blir hämtade för att förstärka klacken...

Finalen förloras men 97 gjorde det förbannat bra ändå med silver... Sen fick vi FAIR PLAY PRISET som nog gick till TÖFF KLACKEN för sin underbara insats... Bara positiv energi från den klacken.. Inte 1 enda negativ heja ramsa... Till nästa år ska vi bli ännu fler och ännu bättre.. Då ska vi åter igen sjunga skiten ur Innebandy sverige...

Träffa många gamla vänner och bekanta denna helg... mycket roligt... Lugnet måste vara Sveriges bästa idrottanläggning.. Fick vara delaktig i en underbar Klack... Besöka Falun en väldigt mysig stad... EN HELT JÄVLA UNDERBAR HELG HELT ENKELT...

NÄSTA ÅR KOMMER VI IGEN... TÖFFARNA ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA HEJA TÖFF

Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar