fredag 11 mars 2011

Dam slutspel...

Tänkte tippa Dam slutspelet lite....

Mora - Endre...

Här tror jag Endre vinner med 3-2.... Varför...

Mora har ett mycket snabbt och bra offensivt spel... Men det är defensiven som är akilles hälen... Den är inte bra... Såg hur dom tappa 4-7 till 8-7 mot Falun... Så så länge dom flyttar på centern i defen så vinner dom inget guld... Folk på kasse och flytta på center och backar då blir det ordentligt räknefel...

Sen tror jag faktiskt att Endre är mentalt starkare och Firma Wahlman-Järlö har fler rävar bakom öronen än dito hos Mora...

Iksu - Dalen...

Här tror jag Iksu vinner med 3-0 i matcher Varför...

Dom är snabbare starkare tuffare spelskickligare helt enkelt bättre....

Rönnby - Djurgården... 3-2 eller 3-0

Har inte sett Rönnby i år.. och Djurgården en gång på webben så har egentligen ingen uppfattning.... Känner bara att Rönnby är bättre mentalt i både med och motgång... Men det finns oerhört mycket kunnande i Djurdården så vaknar dom på rätt sida så kan dom defenitivt störa Rönnby som går igenom en liten generationsväxling i år.. Nyckelmatch är match 2... vinner Djurgården den kan allt hända .... Vinner Rönnby blir de 3-0

Pixbo - Falun 2-3

Här tippar jag defenitivt med hjärtat... Camilla har gjort säsongens bedrift att ta Falun till slutspelet med Faluns tunna trupp... Däremot finns det riktig spetskompetens i truppen... Tycker Camilla har gjort helt rätt med en ungdomskedja ( holmbom,andersson, strömberg, björklund) och en lite mer rutinerad kedja ( dalbjer, jansson, hast) som får tävla lite mot varann.. Såg Falun mot Djurgården och då var Holmbom magisk...
Pixbo har ochså mycket kvalite i Krantz Jordansson och framför allt Dahlin...

men jag hoppas och tror att Falun tar det pga att dom spelat slutspel sista 2 månader...

Hoppas dom orkar ladda om bara... Camilla behöver ingen hjälp att motivera laget då hon gått först och dragit laget sen hon kom... Men jag skickade några rader till henne idag och hoppas att hon fick nån nytta av dom... Låna lite från Karin Boyes dikt I RÖRELSE

Den mätta dagen är aldrig störst... Den bästa dagen är en dag av törst... Bryt upp Bryt upp... Oändligt stort är vårt nya äventyr...

Vi får väl se hur många rätt jag kommer att ha....

over and out allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar