onsdag 16 mars 2011

En glädjens och sorgens dag...

En dag som började väldigt bra fick sig en törn när jag kom hem och såg att sport journalisten på Falukuriren Hans Hacke Dahl avled på jobbet igår.... Han avsluta som komikern Lasse Eriksson, dom stämpla ut där dom troligen trivdes bäst.... på scenen och mitt i sporten..

Hacke var den som gjorde den första intervjun med mig på telefon när jag hade skrivit på för Falun Dam... Satt uppe i Ludde och Jennys rum bland tapetrullarna på Gyllbyvägen och fick ett efterlängtat break i tapetseringen... Fick redan där en bra relation med Hacke som precis som jag hade nära till skratt... Vi började redan där prata fotboll vilket vi gjort många gånger sen dess..

Efter att jag flytta hem så har vi inte hörts förrutom dom gånger jag besökt Falun för att titta på matcher... och varje gång blev det snack om fotboll och mitt kära Tottenham...

Du var för mig en underfundig man med stor humor och stor aptit på livet och sport, och ett genuit människointresse

R I P HACKE...


Dagen började dock bra.. Jag blev husägare idag.. ( för första gången ) Gumman och jag har hittat vårt gemensamma drömboende... En äldre villa med renoveringbehov... Men som besiktningsmannen sa... Förvånansvärt bra skick för den åldern... Men vi vet vad vi ska göra den närmaste tiden...

Så ja Emil JÖNSSON spurta ner skithugg eller va han heter...

Vreta börjar idag... Mika tebaks men inte tysken.. GO GO GO GO...

Nu blir det matlagning innan sista träningen med Töff Herr som tränare...

Over and out Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar