fredag 25 mars 2011

Senaste Veckan...

Ja vad har hänt.... Mycket planerande med huset.... Spännande ska bli väldigt kul... men vill gärna börja typ igår... Nu får vi vänta till juli-Augusti... aaaa.. men men "Nog finns det mål och mening i vår färd men det är vägen dit som är mödan värd..."

Gjorde sista träningen med TÖFF HERR som tränare.... det kändes mest..... SKÖNT.... gjorde min nog bästa träning på den här sidan året!!?? Ska berätta mer om min resa som tränare för moderklubben i ett senare inlägg....

Men kan väl säga att man slutar aldrig förvånas hur folk kan vara på en lägre nivå

Där är det skönare på Elit nivå.... Där förstår man att LAGET alltid går före JAGET... (men det är väl därför dom tar sig till eliten ochså...)

Apråpå Elit... Falun åkte ur efter 1-3 mot Pixbo.... Energin tog nog slut efter 2 sudden förluster borta... Men Camilla och c/o har gjort en beundransvärd insats... Kort på folk och ett utsatt läge i början på säsongen... Dom spelade i princip slutspel 2 månader innan slutspelet börja... Så jag förstår att energin till slut tog slut... Men sträck på er... Ni gjorde en fantastisk säsong....


Var på BANDYFINALEN med vännen ROLF STEFAN.. alias STEFAN FORSMAN... en BÅDE UNDERBAR och värdelös dag... Den började hos ROFFES gamla lagledare KB... som hade bjudit in goda vänner och bjöd på PYTTiPanna och annat smått å gott... Men de va fasligt med GETINGAR han hade... mitt i maten kom STARRE Å SNYGGMATTE förbi på en löparrunda inför måndagens match mot Täby... Fantastiskt trevligt stort tack till värden.... ( kommer gärna nästa år..)

Sen gick vi till Flustret innan vi gick till Studenternas.... BOLLNÄS var det bättre laget och var helt klart värda attt vinna.... Man förstår ju varför Sandviken har dålig ekonomi... Dom har ju tydligen mutat domarna... 2 straffar ett horribelt frislag som ledde till segermålet för SAIK.. Men framför allt det bortdömda målet för Hellmyrs.... Den linjemannen ska inte döma en match till inte bara för att han är oduglig... utan han ska dömas för barnmisshandel... se länk...

http://www.youtube.com/watch?v=TgPxRKb9XwE


Efter matchen vänta jag på "lillebror" JOHAN bejja BERGLUND... Det var en ledsen bror jag fick krama om... Men vi bestämde redan där att vi ska dit nästa år ochså och då jävlar ska vi ha GULDET...

Sen fortsatte kvällen med DIF-LULEÅ.. hos KB innan hemfärd... DÅ ringde bror och vill ha upp mig till banketten på slottet.. Men då stämpla jag ut.... man e inte 20 längre.... Men nästa år när guldet spelats in.... då blir det EN BAL PÅ SLOTTET ÄVEN FÖR DIREKTÖR ENGBLOM

Resten av veckan har mest gått i hemmets lugna vrå... Haft lite o jobba ikapp....

TÄNK ATT DET TRÅKIGA SPELET ledde till 1 seger och 1 oavgjord sista matcherna...

på LÖRDAG är det dags för KUSINTRÄFF... BOWLING + MAT... 21 ST om jag minns rätt...

Men det berodde nog mest på att vi gick ut som ett lag.... Med LAGET före jaget..

Jag har en underbar släkt....

AVSLUTAR MED ATT LÄGGA UT EN BILD PÅ VÅRT NYA HUS.... har en massa fina bilder inifrån huset men av respekt för nuvarande ägare blir det bara en fasadbild...



Over and Out allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar