tisdag 19 april 2011

PP, GRILLA, O'LEARYS...

Dessa pojkar träna jag idag, Vi träna på PP,
Uppspel, Försvarsspel och spel i anfallszon...




Jobbade idag på FRITIDS... Där det kryllade av UNGA Storvreta spelare... ELLer nyung gamla eller nåt...
"Tobbe Tobbe du måste träna oss...  Hur spelar Storvreta...  Jag är Hannes Jag är Stenberg osv.."
Så ett antal timmar stog vi ute och spelade och spelade... Vi hann även med Teoripass...  Sen äntligen HALV FYRA  är DOM klara... ( jag hade varit färdig sen 12...) Vi har ute så pass länge att jag ser ut som en stopp skylt i nyllet...  Med min hy så behövs det inte så mycket...

Det roliga var när dom skulle in...  Då skulle dom in och PARTA...  För så gör Mika å Grabbarna...

men förstå mig rätt  Det är underbart att se ungdomar som vill nåt och som ser upp till sina idoler och som 9-10 åring vet PRECIS vad dom ska göra när dom blir stora...

Sen blev det grillpremiär... Fläskfile  pommes bea å champijon sås... ruccola å mozzarella sallad med ett glas rött till..   Citron sorbet till efterrätt...  FY FAAAAAN va gott det är med grillat... Gumman ligger som en klubbad säl just nu...( läs tvärmätt...) 

Imorgon blir det väl ett träningspass till med nya Storvreta...

Sen blir det O'Learys med Forsman och lite andra Uppsala Innebandy Legender...  Först scum -SPURS och sen EL CLASICO...   sen avslutas det väl med en eller två IRISH COFFEE... eller nåt...

Fotbolls träning får stryka på foten imorgon...  Var väl så där i Måndags... Skulle hitta positioner på 12 manna spelet.. (25 å träna)  Vi låg väl ganska rätt... Bara att motståndarna spela 4-4-3  med en fallande FW och ett centrerat mittfält vilket innebar att Ludde och jag ( spela i samma lag denna gång..)  hade 4 innermittfältare och en droppande FW att hålla reda på ... DVS omöjligt... Tänkte kalla in våra yttermittfältare men eftersom vi skulle hitta positioner så lät jag oss ligga kvar trots att vi blev tok nerpressade.. Den ULTRA offensiv dom hade kan man inte spela på match så det var liksom inget att bry sig i och efter ca 30 min hade dom tagit slut och vi tillsammans med lite omplaceringar tagit över kontrollen och kommit upp i banan...

Intressant hur en del kan börja grina för lite tröjdragningar osv..  Hur tror dom det är på match...?? Kindergardenfootball eller...   Speciellt som man går in själv med lite fula stämplingar...
Betydligt värre enligt mig att göra DET på träning...

Men men de släpper vi nu och jobbar vidare...

Hade NATTBANDY i Fredags... Kom till Semi där vi la oss mot Luddes klass... Hade inte varit bra för husfriden om vi slagit ut dom...

Det gick på det stora hela mycket bra... 1 íncident bara...  Tänk att det finns folk som ska smuggla in sprit på en tillställning där det finns 10-13 åringar som är nere för att titta på sport... Om man tagit nån fredags öl eller vin och går ner och sätter sig och tittar... Det skiter jag fullständigt i... ( om man har åldern inne vill säga ) Men att som minderårig smuggla in flaskor och/ eller sitta och dricka säger väl mer om dom än om mig...

Tror dock alla ungdomar mellan 10-16 hade roligt... 

Rasmus Sundstedt  Årets Back ???  okej hur tänkte ni där... Årets mittfältare kanske...  Alltså förstå mig rätt Rasmus är en fruktansvärt bra spelare... Men har ju spelat mer Forward än Back...  Årets Back ????

Ja va sägs om Matte Samuelsson...

Brukar såga Domare... Men jag är ju av den uppfattningen att man ska inte dalta och köra skyddad verkstad för domare för då blir dom inte bättre...  Men dom ska ha cred när dom gör något bra...
Fruktansvärt MODIGT att döma bort Bults straff av Råsbrink...

Va håller ni på med IFK GÖTEBORG...

samtidigt är det modigt att döma efter regelboken??  Ja i detta fall... för det finns en massa oskrivna regler...

För övrigt inget större att säga om resterande priser...  Ja ska va Årets MÅLVAKT då ... Sjögren är en duktig målvakt... Men han kom inte med till VM och han vann inte SM- finalen... Okej... Vad är det för meriter i år som gör han till årets målvakt...   Kanske en bra insats borta mot KAIS mora eller nåt... ???

Årets Dam forward   nån från KAIS.... OKEJ...??

Sjöstrand till Visby... Bra val ... Jocke är en sympastisk kille som samlat på sig värdefull erfarenhet i Helsingborg...

Ska bli intressant att se vad AIK värvar in..   Ungt eftersom dom ska göra generationsskifte... Sen hoppas jag för AIK skull att MickeG blir Ass till Mika... Dom kommer kunna lyfta ungdomarna... Det blir mer REJÄLA AIK istället för REAL AIK..

Nej nu hopp i säng för att orka med morgonens bravader...

Hinner ingen blogg imorgon...

Ni får ge er till tåls på Torsdag.....

HM. många besökare men inga kommentarer .....??   stumma??  för jag kan väl inte skriva så glasklart att det inte finns nåt att tillägga....

Over and Out  Allez Mister Engblom 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar