onsdag 6 april 2011

Silly season...

Mika Packalen till AIK....   Den såg jag inte komma....  Hade börjat skissa på ett blogginlägg om AIK så kom den här...

 Mika som jag lärde känna uppe i Falun när vi bodde på Park Inn..  Han tränare för Herrarna och jag Damerna... Lärde mig mycket av Mika... Bl.a ett jättegott Pasta pesto recept... I NHL 05 på Xbox hade han ingen chans i alla fall...  Annars lärde jag mig mycket när vi satt i puben och flytta saltkar, ljus och urdruckna flaskor och prata taktik sent på kvällarna efter träningarna...

Hade bjudit in Mika till casa Engblom   var tvungen att ringa upp han i måndags och säga att inbjudan var borttagen... KAN inte ha en AIK Innebandy i hemmet... ;) Självklart står inbjudan kvar... Men tyvärr Mika kommer att ha svårt att hålla på AIK...  ska va MIKAS AIK då...  lustigt det där hur olika lag kan få en att reagera...  AIK hockey höll jag stenhårt på i slutspelet... men AIK innebandy   nej....nej   nej...

Sen är det dock intressant att kolla hur många efterhandskonstruktioner dom slänger ut sig....

Dom besluta redan i höstas att dom skulle ändra riktning och satsa mer lokalt men framför allt göra en generationsväxling...  Antingen har sportchef Bjerlestam varit otydlig eller så har Matchcoach Ulf kört eget race.... Det hade väl varit bättre att spela in dom unga istället för att låna ut dom ( läs bl.a Gafvelin )  Kan det vara så att sanningen kom ikapp.... kanske hade varit bättre att spela in nån yngre istället för att spela med en halvskadad Fisher och otränad Kranberg... eller hade dom jobbat ihop till en sista natten med gänget...

En annan sak...  Sportchef säger att Ulf inte spelat in tillräckligt/ släppt fram många unga  En av anledningarna till att han får kliva ner ett pinhål... Men man vill ha kvar han i föreningen för att jobba med dom yngre...???

HAN och ni har misslyckats...  säg det sparka han och låt han gå... Inte hålla på att linda in det med ROSA elefanter och volanger... Visst han har fått sparken från Alaget "bara"   eller sitter han på ett så dyrt kontrakt att vi försöker mjölka ur han lite till och ger han ett annat uppdrag   men jaja 

Det känns som det är precis det som varit problemet   Han och klubben har inte tagit ANSVAR.. utan kört på med lite myspys och grilla marschmallows och dricka varm choklad....  Mysigt hemma med hjärtevännen  men inte på elitnivå med ett lag som jagar guld...

Däremot har dom tagit rätt beslut NU...  Gör om   Gör rätt...  Nystart med en ny tränare... Mika är ett mycket bra namn... Många äldre försvinner (iofs mycket rutin ochså..) och dom får starta om... Ett mycket intressant uppdrag som jag förstår att Mika ser som en härlig utmaning...

Dom har nästan mer att snickra på än jag på mitt nya hus...

Hoppas att rappare Micke G stannar ochså...  MikaåMicke  ( aiks egna nicke å mojje...) kommer defenitivt att göra ett mycket bra jobb ihop....

Så vi alla ICKE AIK fantaster   Kan vara lugna... Dom kommer att vara kvar,  i toppen, och beröra, och reta gallfeber på oss...     Så tack AIK att ni finns    för vad skulle vi annars reta oss på... Mora...???

oVER and Out  Allez Mister Engblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar