söndag 10 april 2011

Så äntligen var alla FINAL lagen klara.... Mina vinnare.... STORVRETA å DJURGÅRDEN...

varför??
Storvreta är i bättre form och har bara positiva minnen av senaste årets finaler ( SM, Europacup )
 Dom har den unga hungern med erfarenhet ( Stenberg, Matte, Klintsten, Kanebjörk ) den unga hungern med viss erfarenhet ( Bäckström, Winroth, Andersson, Olsson ) den äldre hungern med omåttlig erfarenhet (Kohonen, Öhman, Berggren, Brottman ) den äldre hungern med viss ?? erfarenhet ( Skogström, Johansson, Jacobsson, Holtz )
sen finns hjärtat hos Storvreta...

Warberg har haft en massa skador och tog sig till final med nöd och näppe...  Formen är inte på topp... spelar Svensson ja då är han ett jätte hot...  Henrik O gjorde visserligen 2 mål i sista semin... Men han är klart överreklamerad...  Flytta på han och Jimmy L så kommer det finnas ytor..

Finns viss likhet mellan Kjellman och Ove Sundberg ( solsidan)

Därför tror jag att det inte spelar nån roll att Vreta inte spelat på nästan 2 veckor nästa lördag...

 Men det tror jag inte gäller på damsidan där jag tror IKSU får betala för den långa vilan mot Djurgården som kommer från 2 fem matcha serier och därför är mera uppe i varv...  IKSU  ett bättre lag sett över 3 kedjor...  Men Djurgården har mer spets kompetens ( Dahlerus, Lindström, Wendelstig, Karlsson, Samuelsson )

Storvreta - Warberg 7-4
Djurgården - IKSU  6-4

Har tittat på SDF SM...

 AMANDA DELGADO JOHANSSON... 

va ska de bli av henne  ONLY THE SKY IS THE LIMIT... Blir fruktansvärt imponerad av den tjejen.. Det finns fler riktiga talanger i Uppland ( Torstensson, Sparv, Gabrielsson m.fl ) Börjar bli dags att ta hand om alla talanger och se till att vi får ett Elitlag på damsidan  annars är dom snart förlorade för Uppländsk Innebandy...

Amanda DJ är lite lik Rasmus Enström...  i spelstilen alltså...

Har suttit på framsidan med gumman i solen i 3 timmar idag...

Ludde träna fotboll idag direkt efter att jag hämtat han...  Jag börjar imorgon...      igen....

Gud va sköna och fina mina nya utestolar är...

Ja hoppar nog att åka till Malmö...  eller...

Ja vill ha Per Mobergs kök....   Får tyvärr inte plats med det i nya huset...   de blir en light version...

Skulle gärna ha den där glassverandan åså...  Men där har vi en liten plan...

TOTTENHAMS första 20 min var grymma igår...  Visst det var mot STOKE....
Men det var ett bolltempo och löpningar och platsbyten så man blev lyrisk...  får dom till det i 90 min så kan dom vända på Onsdag...

Sen är det de här med defensiven...   EFTER den inledningen ska man inte behöva sitta och vara Orolig sista 20...

Sist Real spela på Engelsk mark förlora dom med 4-0     hm...   de sista som överger en är hoppet...

Såg en makalös bra film igår  " One night in Turin "
se länk   http://www.imdb.com/title/tt1626175/

Handlar om Engelska fotbollslandslaget   under VM 90...  När hela världen och jag blev tagna av GAZZAMANIA...  Min stora favorit.. Paul " Gazza " Gascoigne...   Jag kallas ju för Gazza... Hans memoarer heter "Gazza my story"   Då förstår ni varifrån jag fått Bloggnamnet ifrån...

VM90  var han fortfarande oförstörd av allt skit som han upplevt... Man glömmer ofta bort med dagens skandal rubriker vilken gudabenådad fotbollsspelare han var och vilken härlig underhållare en fruktanvärt varm människa som troligen gett bort flest bilar till sina vänner av alla...  men ochså en komplex människa med mörka sidor..  det är tragiskt att se hur det gått utför för han...  Den jag anklagar mest hans jävla exfru... EN av världens vidrigaste människor...  SEN var fanns familjen och alla RIKTIGA vänner....   läs hans bok..

 se länkar nedan...

http://www.youtube.com/watch?v=7-AYXjR_uHc
http://www.youtube.com/watch?v=e3JSpzMTnlQ
http://www.youtube.com/watch?v=Hr0Vroca5zg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=4nOt6zFNuL0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2u96T3rnHRM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tCdneO58E6A&feature=related

Efter denna mini GAZZAMANIA   så ska nog Örbyhus GAZZA träna imorgon...

Over and Out  ALLEZ Gazza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar